Útmutató: a leggyorsabb módja a hibás adóazonosító kiszűrésének
Ha a Te feladatod a cégnél az új munkavállalók bejelentése, minden bizonnyal Veled is előfordult már, hogy nem az eredeti személyi iratokról rögzítetted az adatokat. Ennek a kockázatát szerintem mindketten jól ismerjük. Viszont egyértelmű, hogy szeretnénk megelőzni, hogy később ebből adódóan probléma alakuljon ki.
Hiszen előfordulhat olyan eset, hogy a munkavállaló felvétele nem ugyanott történik, ahol a számfejtés (bejelentés), így csak telefonon vagy mailen kapunk információkat a bejelentésről, ami lássuk be, magában foglalja a hibázás lehetőségét.
És, sajnos, ilyenkor az is elegendő, ha egyetlen számot is rosszul küldenek, diktálnak, akkor már is jön a hibaüzenet. Jobb esetben még a bejelentéskor, rosszabb esetben a hó végén a 08-as bevallás fut hibára. Ilyenkor kell telefonálgatnod, nyomozgatnod, másolatot bekérned. Vagy, ami még rosszabb, berángatni a munkavállalót – aki természetesen már dolgozna- , mert nem tudod bejelenteni őt.
Ezért készítettem egy táblázatot, ami a segítségedre lehet, ha a program vagy valamely bejelentés során a NAV hibát jelez. A táblázat használatával kizárhatod a hibázási lehetőséget, mert a beépített algoritmusok ellenőrzik az adóazonosító jel és a születési idő viszonyát valamint a többi számjegy matematika helyességét (a 1996. évi XX. törvény 1. számú mellékletében meghatározott szabály rendszer szerint).
Egyébként természetesen alkalmas ez az excel arra is, hogy az adóazonosító alapján megmondja a hozzá tartozó születési dátumot.
Ráadásul teljesen ingyenesen letölheted a számítógépedre, így bármikor tudod a jövőben használni, és megoldást nyújthat a számodra.
Nálunk bevált, bízom benne, hogy te is elégedett leszel vele!